اسپاتیفای

مقایسه ی اسپاتیفای رایگان و پرمیوم : آیا ارزش ارتقا دادن دارد؟

By جولای 23, 2020سپتامبر 27th, 2020No Comments
اسپاتیفای رایگان یا اسپاتیفای پرمیوم

اسپاتیفای دو سطح ارائه می دهد: یک طرح رایگان با پشتیبانی از تبلیغات و یک طرح پرمیوم با هزینه ی 9.99 دلار به طور ماهیانه. اما چه تفاوتی بین این دو طرح وجود دارد و آیا ارتقای آن ارزش دارد؟ بیایید باهم بررسی کنیم.

با اسپاتیفای رایگان چه چیزهایی به دست می آورید

سطح رایگان اسپاتیفای در حقیقت رایگان نیست؛ این سطح از تبلیغات پشتیبانی می کند. شرکت ها به اسپاتیفای هزینه پرداخت می کنند تا شما در خلال چند آهنگی که گوش می کنید تبلیغات آن ها را نیز بشنوید. اسپاتیفای از تبلیغات برای هرپخشی پول کمتری به نسبت پرداختی های مشترکان پرمیوم به دست می آورد، بنابراین برای تشویق مردم به ارتقای سطح ، سطح رایگان با روش های خاصی محدود شده است.

وقتی از اپلیکیشن نسخه ی وب یا کامپیوتر با یک حساب رایگان استفاده می کنید، می توانید به هر آهنگ، آلبوم یا لیست پخشی در هر زمانی و هر ترتیبی گوش دهید. تنها محدودیت این است که بین چند آهنگ شما یک تبلیغات می شنوید. این اپلیکیشن موبایل است، گرچه در آن محدودیت ها واقعا شما را آزار می دهند.

زمانی که از اپلیکیشن موبایل با یک حساب رایگان استفاده می کنید، می توانید به هر آهنگی ،به هر ترتیبی و با رد کردن نامحدود آهنگ ها گوش کنید البته تا زمانی که این آهنگ در یکی از پانزده لیست پخش شخصی تان وجود داشته باشد که توسط ماشین اسپاتیفای با یادگیری الگوریتم ها برای شما انتخاب می شود. این لیست های پخش شامل چیزهایی مانند موارد زیر است :

  • کشف هفتگی ( گزیده ای هفتگی از آهنگ هایی که اسپاتیفای فکر می کند شما دوست دارید).
  • ترکیبی روزانه ( یک مجموعه ترکیبی از آهنگ های موردعلاقه ی شما و آن آهنگ هایی که گوش نکرده اید اما اسپاتیفای فکر می کند شما دوست دارید بشنوید).
  • رادار انتشار ( آهنگ های جدید از هنرمندانی که شما به آن ها گوش می کنید یا اسپاتیفای فکر می کند دوست خواهید داشت).
  • لیست های پخشی که اسپاتیفای تنظیم کرده است مثل RapCaviar ( داغ ترین آهنگ های رپ و هیپ هاپ ) و Ultimate Indie ( بهترین آهنگ های جدید و نزدیک انتشار ایندای یا مستقل).

به طور کلی ، شما 750 آهنگ خواهید داشت که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید، گرچه میزان دقیق آهنگ هایی که در دسترس وجود دارد ،روز به روز و هفته به هفته تغییر می کند.

خارج از 15 لیست پخش شخصی سازی شده که اسپاتیفای برایتان انتخاب می کند، شما می توانید به لیست های پخش ، آلبوم ها یا هنرمندان تنها در حالت درهم ریخته گوش کنید. شما نمی توانید یک اهنگ خاص را انتخاب کنید تا پخش شود و همچنین برای رد کردن 6 آهنگ در هرساعت محدودیت دارید.

با سطح پرمیوم اسپاتیفای چه چیزهایی به دست می آورید

اسپاتیفای پرمیوم در ماه 9.99 دلار هزینه دارد و در قبال این هزینه شما تجربه ی شنیدن آهنگ بدون هیچ  گونه تبلیغاتی را دریافت خواهید کرد. شما می توانید هرچقدر که می خواهید آهنگ گوش کنید و دیگر هرگز یک تبلیغ آن را قطع نمی کند.

شما می توانید به هر آهنگ، آلبوم، هنرمند، یا لیست پخشی که دوست دارید در هر زمانی و با هر ترتیبی بدون محدودیت در رد کردن آهنگ ها گوش دهید.  اساسا شما می توانید به هر موزیکی که می خواهید بدون هیچ محدودیتی در اپلیکیشن های کامپیوتر یا موبایل گوش کنید.

یکی از بهترین امکانات حساب پرمیوم این است که شما می توانید آهنگ ها را برای گوش دادن بطور آفلاین در اپلیکیشن های نسخه کامپیوتر و موبایل دانلود کنید. اگر می خواهید در داده ی اینترنت موبایل تان صرفه جویی کنید یا در حین کار همیشه لپ تاپ یا موبایل متصل به اینترنت ندارید ، این ویژگی خیلی بدردتان می خورد. این امکان اسپاتیفای را از یک سرویس پخش آنلاین موزیک به یک سرویس پخش آفلاین موزیک تبدیل می کند.

شما همچنین قابلیت گوش دادن به پخش اصوات با کیفیت بالاتر را به دست می آورید. در طرح رایگان ، آهنگ ها با کیفیت 96 کیلوبایت بر ثانیه در موبایل و 160 کیلوبایت بر ثانیه در کامپیوتر پخش می شوند، که در مقایسه با سی دی افت کوچک اما قابل توجهی در کیفیت است. با پرمیوم شما می توانید به آهنگ ها با کیفیت 320 کیلوبایت بر ثانیه گوش کنید که برای اکثر مردم تمیز دادن این کیفیت از کیفیت سی دی اصلا امکان پذیر نیست.

آیا ارزش ارتقا دارد؟

تا همین اواخر اسپاتیفای پرمیوم تجربه ی موبایلی بسیار بهتری از طرح رایگان ارائه می کرد چون شما نمی توانستید به هر آهنگی که می خواهید از داخل 15 لیست پخش شخصی سازی شده ی تان گوش کنید؛ شما تماما محدود به پخش درهم ریخته بودید. اما حالا چیزهای جالب تری اتفاق افتاده است.

موتور پیشنهاد اسپاتیفای بسیار عالی است و هرچه بیشتر گوش کنید او بهتر یاد می گیرد.  من معمولا از لیست پخحش های اسپاتیفای زمانی استفاده می کنم که نمی خواهم خیلی درمورد اینکه چه گوش کنم فکر کنم چون این لیست ها به خوبی با سلایق من جور هستند. این کاملا امکان پذیر است که با 750 آهنگ یا آهنگ هایی که مرتبا درحال تغییر هستند لحظات را سپری کنید و شاد باشید.

از طرف دیگر، امکانات اضافی بسیار فوق العاده اند. گوش دادن آفلاین اگر طرح داده ی اینترنت محدود یا ساعتی داشته باشید یکی از امکاناتی است که نمی توان از آن به سادگی گذشت. و همچنین تبلیغات می توانند بسیار آزاردهنده باشند. ارتقا نیز ممکن است آنقدرها که فکر می کنید هزینه نداشته باشد. یک حساب عادی 9.99 دلار در ماه هزینه دارد اما دانش آموزان می توانند این حساب (و هولو) را با مبلغ 4.99 دلار دریافت کنند.

همچنین یک طرح خانوادگی عالی وجود دارد که برای پنج عضو در ماه 14.99 دلار هزینه دارد. حتی اگر شما دو نفر داشته باشید که از اسپاتیفای استفاده می کنند ، با طرح خانوادگی در پول تان صرفه جویی می کنید. و با یک خانواده ی 4 یا پنج نفره ، دیگر نیازی به فکر کردن در موردش نیست.

من شخصا،برای مدت ها یکی از مشترکان پرمیوم بوده‌ام و این موضوع به این زودی ها تغییر نمی‌کند. با این همه سطح رایگان اسپاتیفای هرگز قانع کننده تر نبوده است. این واقعا به شما بستگی دارد که امکانات اضافی ارزش هزینه ی ارتقای سطح را دارد یا نه.

نتیجه گیری

پارسی اکانت به عنوان یک فروشگاه ارائه دهنده لایسنس و اکانت امکان فعالسازی اشتراک پریمیوم اسپاتیفای را برای شما دارد.

تعرفه های ریالی پارسی اکانت به شرح زیر است.

قیمت پریمیوم سازی اسپاتیفای

برای دریافت آخرین قیمت می‌توانید به صفحه خرید اکانت اسپاتیفای مراجعه کنید.

Leave a Reply

18 − چهارده =