اسپاتیفای

اسپاتیفای چیست و چطور کار می کند؟

By جولای 14, 2020سپتامبر 27th, 20202 Comments
اسپاتیفای چیست

اسپاتیفای(Spotify) یک سرویس پخش آنلاین موزیک است که میلیون ها آهنگ، پادکست، و ویدیو از هنرمندان سرتاسر جهان ، مانند Apple Music و  Amazon Music Ultimated را در اختیار شما می دهد.

اسپاتیفای بسیار جذاب است زیرا می توانید با ثبت نام با استفاده از یک آدرس ایمیل یا با متصل شدن از طریق فیس بوک، به محتوای رایگان دسترسی داشته باشید. اگر شما مایل به پرداخت هزینه های اشتراک ماهانه برای دسترسی به اسپاتیفای پرمیوم (ویژه) نیستید، یا فقط می خواهید آن را به طور آزمایشی امتحان کنید، شروع به کار با آن کار راحتی است و تعهدی لازم ندارد.

شما می توانید به تفاوت های عمده بین اسپاتیفای رایگان و پرمیوم در قسمت پرداخته شده به آن پی ببرید اما به طور کوتاه، نسخه ی رایگان از تبلیغات پشتیبانی می کند، درست مانند ایستگاه های رادیویی. نسخه ی رایگان اسپاتیفای می تواند در کامپیوترشخصی ، لب تاپ و تلفن همراه در دسترس باشد، اما سرویس کامل به خرید یک اشتراک ویژه ی اسپاتیفای نیاز دارد.

اسپاتیفای چطور کار می کند؟

شروع به کار برای گوش دادن به موسیقی در اسپاتیفای راحت است:

  1. به وب سایت اسپاتیفای سر بزنید و در آن ثبت نام کنید. ما توصیه می کنیم که اگر یک حساب فیس بوک دارید با آن ثبت نام کنید، چون اینگونه می توانید دوستان تان را راحت تر پیدا کنید و آن ها را دنبال(فالو) کنید ، ببینید آن ها چه گوش می کنند و آهنگ ها را با آن ها به اشتراک بگذارید.
  2. یک سطح اشتراک را انتخاب کنید. ما توصیه می کنیم که اسپاتیفای پرمیوم را انتخاب کنید چون امکانات بیشتری را در اختیارتان می گذارد، امکان تغییر بیشتری دارد و به دستگاه های بیشتری متصل می شود.
  3. اپلیکیشن رایگان اسپاتیفای را دانلود و نصب کنید.نسخه هایی از آن برای کامپیوتر، آیفون/آیپد ، و دستگاه های اندروید وجود دارد.
  4. به حساب(اکانت) های تان در آن دستگاه ها متصل شده و به آهنگ ها گوش کنید.

نصب کردن اولیه کاملا سرراست و آسان است اما هرچه بیشتر در اسپاتیفای غرق شوید چیزهای بیشتری پیدا می کنید و هرچه بیشتر گوش کنید او هوشمند تر می شود.

اسپاتیفای

آیا می توان از اسپاتیفای آهنگ دانلود کرد؟

هم بله و هم خیر. با اسپاتیفای پرمیوم ما می توانید به موسیقی به طور “آفلاین” گوش کنید اما این همان دانلود کردن موسیقی به سبک قدیم نیست. برای مثال، شما نمی توانید سیستم را با دانلود کردن یک آلبوم و سپس لغو کردن اشتراک در روزی دیگر بازی دهید. و شما نمی توانید قطعه های موسیقی را دانلود کنید تا آن ها را روی سی دی رایت کنید یا آن ها را در دستگاه های دیگر کپی کنید.

ایده ی استفاده از حالت آفلاین اسپاتیفای برای این است تا وقتی که می خواهید در مصرف داده ی اینترنت صرفه جویی کنید یا به جایی سفرکنید که دسترسی به اینترنت ممکن است آسان نباشد، به آهنگ های موردعلاقه تان دسترسی داشته باشید.

با اسپاتیفای پرمیوم می توانید تا 10000 قطعه موسیقی در حالت آفلاین و در حداکثر 5 دستگاه مختلف گوش کنید. دانلود کردن آهنگ ها ، آلبوم ها یا لیست های پخش در اسپاتیفای ساده است، که این واقعا عالی است. تنها گزینه ای که کنار دانلود آلبوم وجود دارد را تغییر دهید به اینکه بعدا دوست دارید در حالت آفلاین به آهنگ گوش دهید. یا به جای آن ، روی سه نقطه در بالای سمت راست کلیک کرده و روی گزینه ی “دانلود” کلیک کنید.

اسپاتیفای چقدر داده ی اینترنت مصرف می کند؟

مقدار داده ای که اسپاتیفای مصرف می کند بستگی به کیفیت پخش آنلاینی که شما انتخاب می کنید دارد-هرچه کیفیت در یک دقیقه بیشتر، مصرف داده هم بیشتر. این یک راهنمای تقریبی برای چگونگی مصرف داده ی اسپاتیفای است:

  • یک ساعت پخش آهنگ با کیفیت “متوسط” حدود 50 مگابایت از داده را مصرف می کند.
  • در حالت کیفیت متوسط شما می توانید حدود 24 ساعت آهنگ را با حدودا یک گیگابایت مصرف داده پخش کنید.
  • در حالت کیفیت بالا یک گیگابایت در کمتر از 15 ساعت استفاده می شود.
  • در حالت کیفیت بسیار بالا شما یک گیگابایت در 7 ساعت استفاده خواهید کرد.
  • شما با پخش ویدیو داده ی بسیار بیشتری را استفاده می کنید.

شما می توانید کیفیت پخش آنلاین و دانلود آهنگ ها را که از داده ی موبایل استفاده می کند در تنظیمات دستگاهتان بررسی کرده و تغییر دهید.

پخش آنلاین با کیفیت بالا و کیفیت صوت

چهار سطح متفاوت برای کیفیت پخش آنلاین در اسپاتیفای وجود دارد. پخش آنلاین در فرمت ogg vorbis انجام می شود و از نرخ بیت های زیر برای هر سطح کیفی استفاده می شود:

  • پایین در 24 کیلوبیت بر ثانیه
  • متوسط در 96 کیلوبیت بر ثانیه
  • بالا در 160 کیلوبیت بر ثانیه
  • بسیار بالا در 320 کیلوبیت بر ثانیه

سطح کیفیتی که استفاده می کنید بستگی به ترجیحات و تصمیمات شما درمورد استفاده از داده ی اینترنت دارد، اما توجه داشته باشید که سطح کیفیت بسیار بالا فقط برای مشترکان پرمیوم اسپاتیفای در دسترس است.

چطور مردم و دوستان را در اسپاتیفای پیدا کنیم؟

ثبت نام در اسپاتیفای با فیس بوک یا متصل کردن حساب فیس بوک تان در یک زمان دیگر شما را قادر می سازد تا به آسانی دوستان را پیدا و دنبال کنید و ببینید آن ها به چه چیزهایی گوش می دهند. محتوای (فید) فعالیت که در سمت راست نرم افزار کامپیوتر نمایش داده می شود یک راه عالی برای پی بردن به این است که کدام دوستان به موسیقی مشابه با شما گوش می دهند و یا با آن ها درمورد آخرین جلسه ABBA شوخی کنید.

شما همچنین می توانید در برنامه از قابلیت جستجو استفاده کنید تا دوستان را پیدا کنید.به پروفایل تان در تنظیمات بروید و بر روی دکمه ی “دوستان را پیدا کن” کلیک کنید، که به شما اجازه  می دهد تا دوستان و هنرمندان بیشتری را پیدا و دنبال کنید.

اگر شما در فیس بوک عضو نیستید یا نمی خواهید حساب فیس بوک تان را به اسپاتیفای متصل کنید، هنوز هم می توانید دوستان تان را پیدا کرده و دنبال کنید، این کار فقط در برخی موارد می تواند کمی دشوار باشد.

براساس گفته ی اسپاتیفای ، بهترین راه برای پیدا و دنبال کردن یک دوست استفاده از جعبه ی جستجو در کلاینت کامپیوتر و استفاده از این فرمت است:

اسپاتیفای:کاربر:نام کاربری(spotify:user:USERNAME)

این متن را کپی کرده و جای نام کاربری را با نام دوست تان عوض کنید.اگر این کار جواب نداد، از دوست تان بخواهید تا لینک پروفایل خود را مستقیما از صفحه ی پروفایل خود کپی کرده و برای شما بفرستد. یا اینکه، از آن ها بخواهید اگر ممکن است یکی از لیست های پخش شان را با شما به اشتراک بگذارند. اگر آن ها لیست پخش ساخته باشند، پس نام کاربری آن ها در URL به صورت شماره آمده است:

https://open.spotify.com/user/nasy007/playlist/45oSjsNTmX3FsJ9afPhv8Z?si=tjzVTLb7RuuVPbatnFiLDA

شما هم می توانید از آن شماره استفاده کنید تا آن ها را پیدا کنید یا بر روی اسم شان در لیست پخش کلیک کنید تا آن ها را دنبال کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد پیداکردن دوستان در اسپاتیفای ، آموزش رسمی اسپاتیفای را ببینید.

اسپاتیفای

لیست های پخش اسپاتیفای، رادیو و کشف آهنگ جدید

ساختن یک لیست پخش به سادگی یک راست کلیک روی یک آهنگ و کلیک روی “اضافه کردن به لیست پخش” یا کلیک کردن روی سه نقطه نزدیک آهنگ در اپلیکیشن است. برای لذت بردن از گوش دادن به آهنگ های شخصی آهنگ های مورد علاقه تان را بکشید و به یک لیست پخش اضافه کنید.به محض اینکه شروع به کار کنید به زودی درخواهید یافت که شما در حال دنبال کردن لیست های پخش ساخته شده به وسیله ی دوستان یا تنظیم شده توسط هنرمندان هستید.

اسپاتیفای هوشمند نیز هست، هرچه بیشتر گوش کنید ، او درمورد اینکه چه نوع موسیقی هایی دوس دارید بیشتر یاد می گیرد و این بر روی انتخاب آهنگی که در آینده برایتان حاضر می کند تاثیر خواهد گذاشت. وقتی برای مدتی در بخش “خانه” در اپلیکیشن سرگرم شوید، تعدادی موارد پیشنهادی بر اساس انتخاب های اخیرتان دریافت می کنید. این می تواند شامل هنرمندان مشابه با آن هایی که قبلا گوش کرده اید، همچنین “کشف هفته ای” ، “رادار انتشار” ، “برترین آهنگ های(سال)”  ، و لیست های پخش “ترکیب خانوادگی”، درمیان دیگران باشد.

“کشف هفتگی” یک لیست پخش است که به طور خودکار توسط اسپاتیفای هر دوشنبه بروزسانی می شود و شامل تعدادی از آهنگ های مختلف می باشد که بر اساس چیزهایی که اخیرا گوش کرده اید جمع آوری می شوند.

“رادار انتشار” گزینشی از آهنگ های جدید از هنرمندی است که شما دنبال می کنید. قابل به ذکر است که اگر شما خواننده های مورد علاقه ی تان را هم دنبال کنید، اعلان ها و محتوای بروز را زمانی که آن ها محتوای جدیدی منتشر می کنند دریافت می کنید.

“ترکیب خانوادگی” آهنگ گوش داده شده توسط تمام کسانی که عضو یک اشتراک پرمیوم خانواده هستند را ترکیب می کند و شما می توانید بین آهنگ آرام بخش و ریتم تند انتخاب کنید.

“آهنگ های برتر سال” شامل تمام آهنگ هایی است که شما بیشتر از بقیه در سال گذشته دوست داشته اید.

برای کشف آهنگ جدید شما هم می توانید روی نوار “خانه” که در آن می توانید امکانات زیادی را پیدا کنید کلیک کنید و یا می توانید به نوار “جستجو” بروید تا محتوای جدید را برحسب دسته بندی و نوع آن جستجو کنید.

این ها روش های خوبی برای کشف آهنگ جدیدی است که نه تنها مشابه با سلیقه ی فعلی شماست بلکه مواردی است که شاید شما دقیقا مشابه آن را گوش نکرده باشید.

اتصال بلوتوث اسپاتیفای

یکی از آشکارترین مزایای اسپاتیفای این است که اگر در تلفن همراهتان درحال استفاده از آن هستید می توانید به دستگاه های بلوتوث دیگر متصل شوید و محتوای مورد نظرتان را در آن دستگاه ها پخش کنید.آن دستگاه می تواند یک پخش کننده ی صوتی خانگی ، سیستم صوتی تصویری خودروی شما، هدفون های بلوتوث یا اسپیکر(بلندگو)های بلوتوث دار باشد ؛ موارد احتمالی بسیاری وجود دارد. با اسپاتیفای پرمیوم شما همچنین می توانید از اتصال اسپاتیفای نیز بهره ببرید.

اتصال اسپاتیفای چیست

اتصال اسپاتیفای به شما اجازه می دهد تا موسیقی خود را در دستگاه های متصل به وای فای مختلفی ، از اسپیکرهای وای فای گرفته تا تلویزیون تان ، آمازون اکو، گوگل هوم، گروم کست، کامپیوتر شخصی و غیره پخش کنید.

این عالی است چرا که این یعنی شما می توانید به موسیقی خود در مکان های بیشتر و با دستگاه های بیشتری گوش کنید. این امکان همچنین به شما در مورد نحوه ی کنترل موسیقی در حال پخش در حساب اسپاتیفای تان، حق انتخاب می دهد. برای مثال، اگر شما درحال پخش آنلاین در اسپیکرها در اتاق استراحت تان و با استفاده از تلفن تان هستید می توانید در حین گوش دادن از تلفن تان به عنوان یک کنترل از راه دور برای تنظیم میزان صدا، تغییر آهنگ ها یا ساختن یک لیست پخش مخصوص مهمانی استفاده کنید.

آمازون هوم

اتصال اسپاتیفای با آمازون اکو و گوگل هوم

اگر شما صاحب یک اسپیکرخانگی هوشمند مثل گوگل هوم یا آمازون اکو هستید پس گوش کردن به آهنگ های مورد علاقه تان در اسپاتیفای نیز کار بسیار آسانی است. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که اسپاتیفای را به عنوان سرویس اصلی موسیقی خود در کنار اپلیکیشن های مربوط نصب کنید، سپس از صدای خود استفاده کنید تا به اسپیکرها فرمان دهید که چیزی را که می خواهید پخش کنند.

اگر شما چندین دستگاه دارید می توانید از عملکرد صوتی چند اتاقه برای پخش آهنگ های اسپاتیفای در داخل منزل تان بهره ببرید. متصل شدن و ساخت گروه هایی برای این دستگاه ها، سپس پخش یک آهنگ یا یک لیست پخش در آن گروه ها فقط با صدای خودتان یک کار بدون پیچیدگی است و این یکی از مزایای جالب داشتن یک اسپیکر هوشمند متکی برهوش مصنوعی است.

بخش Pets اسپاتیفای

بخش حیوانات خانگی اسپاتیفای چیست؟

ظاهرا اسپاتیفای برخی تحقیقات انجام داده و دریافته است که درصد زیادی از صاحبان حیوانات خانگی به طور خاصی آهنگ ها را برای حیوانات شان پخش می کنند.

برای کمک به ایجاد بهترین تجربه ی شنیداری برای صاحبان حیوانات خانگی، این شرکت یک ابزار ساخته است تا به شما کمک کند یک لیست پخش برای حیوانات بسازید.نحوه ی شروع به کار با این ابزار نیز کار راحتی است:

  1. به Spotify Playlist mini-site سری بزنید
  2. به حساب تان وارد شوید
  3. برای انتخاب نوع حیوان خانگی تان که شامل سگ، گربه، ایگوانا، همستر یا پرنده می شود کلیک کنید
  4. یک خلق را انتخاب کرده و برخی اطلاعات درمورد حیوان خود اضافه کنید
  5. اسم آن ها را اضافه کنید
  6. روی ساخت لیست پخش کلیک کرده و روی شنیدن آن کلیک کنید

این لیست پخش های مخصوص حیوان، براساس ترجیحات موسیقیایی شما، تنها به خلق و خوی حیوان خانگی شما می پردازد.

اسپاتیفای کودکان

اسپاتیفای کودکان یک اپلیکیشن است که به طور مخصوص برای کودکان خردسالی طراحی شده که بخشی از یک خانواده اند که قبلا یک طرح اشتراک پرمیوم اسپاتیفای را خریداری کرده اند.

این اپلیکیشن خدمات شنیداری را به کودکان سه سال به بالا ارائه می دهد و طوری طراحی شده است که “ایمن” و شخصی نیز باشد. همانطور که انتظار می رود، موسیقی هایی که در این جا ارائه می شوند در ارتباط با آهنگ های سرود دسته جمعی، تیتراژهای فیلم ها و حتی داستان هاست.

گوش دادن به محتوای درون این اپلیکیشن همچنین شامل آهنگ هایی است که به طور دستی توسط تیم ویرایشگران انتخاب شده تا از حصول یک تجربه ی شنیداری عالی برای کودکان تان اطمینان حاصل کنند.

این اپلیکیشن همچنین طوری طراحی شده است که کودک پسند باشد تا یک اپلیکیشن سرگرم کننده و کاربرپسند نیز باشد.

این برنامه هنوز درحال بهبود یافتن است اما در برخی مناطق از جمله آرژانتین، برزیل،مکزیک،انگلستان،استرالیا،دانمارک،سوئد،نیوزیلند و غیره در دسترس است. مانند اپلیکیشن اصلی اسپاتیفای، اسپاتیفای کودکان برای دستگاه های اندروید و آی او اس قابل دسترسی است.

ایستگاه های اسپاتیفای

ایستگاه اسپاتیفای اپلیکیشن مجزای دیگری است که برای دانلود درکنار اپلیکیشن اصلی در دسترس است.

ایستگاه ها به منظور فراهم آوردن دسترسی آسان شنوندگان به لیست های پخش تنظیم شده و بیشتر شبیه تجربه ی رادیویی ایجاد شده اند. این ایستگاه ها همچنین برای  یک تجربه ی شنیداری طراحی شده است که ایستگاه ها را براساس عادت های شنیداری شما نیز تنظیم می کنند.

مانند اسپاتیفای کودکان، ایستگاه ها برای دستگاه های اندروید و آی او اس در دسترس هستند.

هزینه ی استفاده از اسپاتیفای چقدر است؟

اسپاتیفای به دو شکل اصلی وجود دارد، رایگان و پرمیوم. هزینه ی ماهانه ی اشتراک اسپاتیفای پرمیوم 9.99پوند/9.99دلار است، که دربرگیرنده ی دسترسی به امکاناتی مانند پخش آنلاین بدون تبلیغات، رد شدن(skip) نامحدود، پخش آنلاین با کیفیت بسیار بالا و اتصال اسپاتیفای است.

با توجه به مشکلات موجود مانند تحریم ها و عدم وجود راهکار درست برای پرداخت دلاری و خارجی ، پارسی اکانت این امکان را برای شما عزیزان فراهم آورده است تا از امکانات این وب سایت استفاده کنید و با پرداخت ریالی اکانت اسپاتیفای خود را پریمیوم سازی کنید.

قیمت پریمیوم سازی اسپاتیفای

برای دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه خرید اکانت اسپاتیفای ، پارسی اکانت مراجعه کنید.

با اسپاتیفای رایگان به چه چیزهایی دسترسی خواهید داشت؟

شما می توانید از اسپاتیفای به طور رایگان استفاده کنید اما امکانات آن محدود است. در طرح رایگان ، موسیقی می تواند در حالت بهم ریخته پخش شود و شما در ساعت می توانید شش آهنگ را رد کنید. رادیوی اسپاتیفای در دسترس نیست، اما می توانید به لیست های پخش ترکیبی روزانه دسترسی داشته باشید.

با طرح رایگان اسپاتیفای ، شما می توانید به تمام لیست های پخش دسترسی داشته باشید، آهنگ جدید کشف کنید و آهنگ ها را با دوستان تان به اشتراک بگذارید. شما همچنین می توانید هر لیست پخش، آلبوم، یا هنرمندی را پخش کنید، اما تنها در حالت پخش درهم ریخته نمی توانید این کار را انجام دهید.

اسپاتیفای برای استفاده در موبایل، کامپیوتر، یا تبلت رایگان است، بنابراین در هرجایی که هستید به سهولت قابل دسترسی است. شما می توانید به نسخه ی رایگان با استفاده از اپلیکیشن تلفن هوشمند، نرم افزار کامپیوتر یا وب سایت دسترسی پیدا کنید.

سطح پرمیوم اسپاتیفای به شما اجازه ی دسترسی به همه چیز را می دهد و تبلیغات را به زور نمایش نمی دهد. و فرقی نمی کند چه در کامپیوتر درحال گوش کردن به آن باشید و چه در موبایل یا تبلت.

کاربران پرمیوم می توانند هر آهنگی که می خواهند(براساس تقاضا) را پخش کنند، همچنین لیست های پخش را پیدا کرده و بشنوند، آهنگ های جدید را کشف کنند، لیست های پخش را ساخته و ویرایش کنند، و علاوه براین لیست های پخش و موسیقی ها را به اشتراک بگذارند.

کاربران پرمیوم همچنین می توانند هر آهنگی را رد کنند، در حالت آفلاین آهنگ گوش کنند، موزیک با کیفیت بالا بشنوند و از اپلیکیشن اسپاتیفای در دستگاه موبایل شان به عنوان یک کنترل از راه دور برای کامپیوتر استفاده کنند .

پلیر اسپاتیفای

کدهای اسپاتیفای چیست؟

کدهای اسپاتیفای یکی از امکانات اسپاتیفای است که به کاربران اجازه می دهد تا به سادگی موسیقی را با دوستان شان و خانواده و همچنین کسانی که حساب آن ها را دنبال می کنند به اشتراک بگذارند. شما می توانید از آن استفاده کنید تا یک کد منحصربه فرد برای یک آهنگ، آلبوم، لیست پخش یا پروفایل تان بسازید، و سپس از شخص دیگری بخواهید تا آن را اسکن کرده تا به دستگاه آن ها فرستاده شود و به آن ها نیز اجازه دهد تا از آن لذت برده یا شما را دنبال کنند.

کدهای اسپاتیفای هم در دستگاه های اندروید و هم آیفون کارمی کنند، به منظور استفاده از آن شما تنها نیاز دارید که روی دکمه ی “…” نزدیک چیزی که می خواهید بفرستید کلیک کنید و سپس شما یک اعلان پیش نمایش با آلبوم، آهنگ یا لیست پخش اثر هنری خواهید دید و کد در زیر آن قرار گرفته است. روی آن کد کلیک کنید تا بزرگنمایی شود تا شخص دیگر بتواند آن را اسکن کند.

در دستگاه دیگر ، روی بخش جستجو در قسمت پایین بزنید، سپس بر روی نوار جستجو در بالای آن بزنید. یک نماد دوربین در سمت راست بالا وجود دارد، که اگر آن را به کار بیندازید می توانید به سادگی کد را اسکن کنید. کدهای اسپاتیفای در معرض هر شخصی می تواند قرار بگیرد.

خارج از کدهای اسپاتیفای شما می توانید به آسانی آهنگ ها را از اسپاتیفای در برخی پلتفرم های رسانه های اجتماعی ازجمله فیس بوک، توییتر، اسکایپ، تامبلر منتشر کنید یا تنها یک لینک مستقیم را برای به کار بردن در هرجایی از وب ،کپی کنید.

به راحتی یک راست کلیک بر روی کامپیوتر انجام داده یا سه نقطه را در موبایل روی آهنگ، آلبوم،هنرمند یا لیست پخشی که می خواهید به اشتراک بگذارید، فشار دهید و سرویس مربوط را انتخاب کنید.

اسپاتیفای

کپسول زمان اسپاتیفای چیست؟

اسپاتیفای به طور منظم بروزرسانی هایی را در سرویس اش انجام می دهد تا به بهبود تجربه ی شنیداری شما کمک کند. این بروزرسانی ها شامل لیست های پخش متناسب و سفرهای اکتشافی برای کمک به شماست تا حوزه ی موسیقیایی تان را گسترش داده و هنرمندان جدید که ممکن است از ان ها لذت ببرید را پیدا کنید.

گاهی اوقات ، آن ها فقط لیست های غیرمنتظره ای را می سازند که نشان می دهد چقدر آن ها شما را براساس روند شنیداری کنونی تان به خوبی می شناسند. کپسول زمان یک نمونه از این جادوگری هاست.

این کپسول یک لیست پخش شخصی سازی شده است که حدود 60 قطعه آهنگ را که شما در حین بزرگ شدنتان به آن ها گوش کرده اید، انتخاب می کند. این کپسول مجموعه ای از آهنگ های زمان گذشته ی شماست که شما وجود را با لذت نوستالژی پر می کند.درواقع از نظر ما کپسول زمان بسیار دقیق و غافلگیرکننده طراحی شده است، اما بدیهی است که این کپسول نیاز دارد که اسپاتیفای در مورد سلیقه ی موسیقیایی شما به خوبی آگاهی داشته باشد، پس گوش کنید!

اسپاتیفای کاور

لیست های پخش ترکیبی روزانه چیست؟

اسپاتیفای همانطور که از آن استفاده می کنید یاد می گیرد که شما چه چیزهایی دوست دارید.هرچه بیشتر گوش کنید، او باهوش تر می شود. این سرویس پخش آنلاین موسیقی برای این نوع هوش بسیار با استعداد است. سپس لیست های پخش خودکار بر اساس ترجیحات شما ساخته می شوند.

این شامل لیست های پخش خودکاری مانند بازگشت تابستان (Summer Rewind) است که تمام آهنگ هایی که شما بیشتر طی چند ماه گذشته گوش کرده اید را نشان می دهد.

لیست های پخش ترکیبی روزانه کمی متفاوت هستند، آن ها مانند یک ایستگاه رادیویی اند که آهنگ های موردعلاقه ی تان را با آهنگ های مشابهی که اسپاتیفای فکر می کند شما از آن لذت خواهید برد، ترکیب می کند. چندین لیست پخش ترکیبی روزانه در سبک های متفاوت یا ژانرهای موسیقی که شما به آن گوش می کنید در دسترس هستند. این ترکیب های شخصی تا زمانی که شما بخواهید گوش کنید به پخش شدن ادامه می دهند و می توانند با لایک کردن آهنگ هایی که لذت بردید یا حذف آن هایی که از آنان لذت نبردید بهبود یابند.

مانند کشف هفتگی، لیست های پخش ترکیبی روزانه یک روش عالی برای کشف آهنگ های جدیدی است که شما آن ها را دوست خواهید داشت.

حالت گوش دادن خصوصی

گوش دادن در اسپاتیفای می تواند یک تجربه ی اجتماعی باشد. برای مثال اگر شما اسپاتیفای را به حساب فیس بوک تان متصل کنید، سپس دوستان و خانواده می توانند ببینند که شما به چه چیزهایی گوش می دهید و شما می توانید آهنگ های مورد علاقه ی تان را با آن ها به اشتراک بگذارید.

ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که نخواهید دیگران بدانند شما به آلبوم یا آهنگ خاصی مکررا گوش می کنید. همه ی ما گیلتی پلیژر(گناه لذت بخش) هایی داریم که لازم نمی بینیم کل دنیا از آن باخبر شوند.

اساتیفای برای این مورد یک “حالت شنیدن خصوصی” ایجاد کرده است که می توانید آن را از تنظیمات اپلیکیشن در زیر حالت اجتماعی فعال کنید، و نیز با یک کلیک سریع بر روی یک دکمه در مرورگر کامپیوتر فعال می شود.

بخش پادکست های اسپاتیفای

پادکست ها

اسپاتیفای چیزی بیشتر از یک سرویس پخش آنلاین موسیقی است. اگر شما یک حساب اسپاتیفای دارید می توانید از آن استفاده کنید تا به هزاران پادکست متفاوت که شامل هر موضوعی از کمدی گرفته تا ورزشی ، سبک زندگی ، اخبار و غیره می شود گوش کنید.

این پادکست ها هم در اپلیکیشن و هم در مرورگر کامپیوتر در دسترس هستند و یافتن و دنبال کردن پادکست های مورد علاقه تان و دسترسی به اخرین اپیزودها درهرجایی که هستید، کار راحتی است.

چطور حساب اسپاتیفای تان را پاک کنید؟

اگر تصمیم گرفته اید که دیگر حساب اسپاتیفای خود را نمی خواهید می توانید آن را پاک کنید. قابل به ذکر است که شما با این کار از حساب پرمیوم به حساب رایگان تنزل پیدا کنید، بنابراین اگر با هزینه ی پرداخت شده مشکل دارید، پس به شما توصیه می کنیم که در ابتدا این موضوع را مدنظر قرار دهید.

اگر هنوز هم تمایل دارید حساب اسپاتیفای تان را پاک کنید، پس گام های زیر را طی کنید:

  1. از صفحه ی پشتیبانی اسپاتیفای بازدید کنید تا ببینید چطور حساب تان را ببندید.
  2. به حساب اسپاتیفای تان وارد شوید.
  3. روی لینک زیر کلیک کنید تا حساب تان را حذف کنید.

اگر این روش جواب نداد، پس می توانید روش زیر را نیز امتحان کنید:

  1. وارد شوید و مستقیما به صفحه ی تماس با پشتیبانی اسپاتیفای بروید.
  2. از دسته ها “Account” را انتخاب کنید.
  3. ‘I want to close my Spotify account permanently’.را انتخاب کنید.
  4. سپس روی close your account یا cancel your subscription کلیک کنید.

2 Comments

  • ببخشید من یه سوالی داشتم
    من اسپاتیفای رو روی گوشیم دارم و اکانتم پرمیوم نیست
    منو و دوستم با همدیگه اسپاتیفای رو درست کردیم
    اما اسپاتیفای من چند وقته پخش درهم شده
    مثلا وقتی میخوام به آلبوم خواننده ای گوش بدم آهنگ های اون آلبوم اصلا نمیاد و باید اسم اون آهنگ آلبوم رو سرچ کنم تا بیاد اسپاتیفای من قبلا اصلا این شکلی نبود وقتی آلبوم یه خواننده رو می دیدم ترک های اون آهنگ پست سرهم و ردیف قرار می گرفتند برام و می تونستم ترک مورد علاقه ام رو گوش بدم
    میشه راهنمایی ام کنید چطوری این مشکل رو درست کنم
    حتی من اسپاتیفای رو حذف کردم تا درست بشه اما درست نشد
    یه مشکل دیگه هم دارع مثلا وقتی آهنگ گوش میدم و ازش میام بیرون و وقتی میخوام دوباره برم داخلش میپرع و برام همون تصویری رو میارع که میگه (ورود با فیسبوک و ثبت نام رایگان و ورود با گوگل و ….)
    خواهش میکنم اگر می دونید این مشکل حل میشه کمکم کنید،

    • نویسندگان پارسی اکانت گفت:

      سلام وقتتون بخیر از گوگل پلی دانلود می‌کنید؟ دیوایسی که استفاده می‌کنید چیه؟ سیستم عاملش رو هم لطفا بهمون اطلاع بدید.

Leave a Reply

11 + ده =